A sota us deixo l’escrit que veig fer pel dossier de premsa per
explicar els nous cicles de música clàssica per a la temporada 2015 que fem
conjuntament amb el Foment Mataroní.
El
dossier que tenim a les mans és una nova mostra que quan som capaços de sumar
esforços els resultats se’ns multipliquen. Gràcies al compromís del Foment
Mataroní, una entitat que supera els 110 anys de història, i al suport de
l’Ajuntament de Mataró a través de la Direcció de Cultura, podem gaudir d’una
nova Temporada de Música Clàssica. Aquest treball conjunt entre el FomentMataroní i la Direcció de Cultura fa possible una oferta cultural variada
que enriqueix considerablement l’espectre musical que es pot trobar a la nostra ciutat. Tenim davant una
proposta que, com en els darrers anys, es materialitza en tres cicles: el XIIICicle de Concerts Simfònics, amb quatre concerts, el X Cicle de Música de Cambra,
amb cinc concerts, i el XI Cicle de Sarsuela, amb sis concerts.
En
aquesta edició els tres cicles sumen un total de 15 concerts repartits de
febrer a novembre que es faran a les sales del Foment Mataroní, als que hi hem d’afegir
dos concerts més, un d’ells al Teatre Monumental i l’altre al Pati del Cafè
Nou. De manera que tindrem 17 concerts de qualitat per escollir.
Pel que fa al Teatre Monumental, el mes de
març acollirà el concert extraordinari del projecte “Les set paraules de Crist
a la creu”, un homenatge a la música de Cristòfor Taltabull. Un projecte que
vam presentar el passat mes de juny a la Biblioteca Nacional de Catalunya,
produït per la Direcció de Cultura, dirigit per Jordi Lluch i interpretat pel
Cor Ciutat de Mataró, l’Orquestra de Cambra de Granollers i el tenor mataroní
Josep Fadó, que també n’és l’impulsor.
“Les
set paraules de Crist a la creu”, estrenada el 1943 al Foment Mataroní, es una
de les obres més importants del compositor Cristòfor Taltabull, personatge
destacat de la música catalana de mitjans del segle passat. L’encàrrec de la creació de l’obra va ser
fet pel vicari de l’església de Sant Josep, mossèn Ximenes, i només es va
interpretar a Mataró. La
persona que va propiciar la relació entre Cristòfor Taltabull i la nostra
Ciutat va ser el mataroní Domènec Rovira i Castellà, músic precoç i excel·lent,
que havia estudiat a Barcelona els cursos superiors de piano.
L’altre concertextraordinari dins d’aquest cicle, que s’oferirà el proper mes de juny al Pati
del Cafè Nou, anirà a càrrec de la Banda Municipal de Barcelona, dirigida per
Salvador Brotons.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada