6/7/08

Ara no és cap tonteria, quan ho deien els altres sí

Foto Amics del Tramvia

Llegeixo al Diari “El Punt” del passat dia 21 de juny que “Mataró estudia recuperar el tramvia com a mitjà sostenible per a la ciutat”. Jo també ho crec, tot i que cal mirar si podria fer front a determinades pendents i quin seria el cost d’implantació.

El primer transport públic de viatgers que va tenir Mataró, fa setanta anys, va ser el tramvia, que va deixar de circular el 1965, precisament, no fa gaire, vam preguntar per l’estat d’un d’ells, el número quatre, que era el més gran i l’únic construït a la ciutat.

Convergència i Unió, al programa electoral que presentà el 1999 portava la proposta d’estudiar la creació d’una línia de tramvia que unís l’estació de RENFE amb l’Hospital. Una línia recte i per vies amples que permetien la instal·lació d’una infraestructura com aquesta. D’aquesta manera s’aconseguia un mitjà de transport extremadament net en tots els camps. De la mateixa manera es contemplava el soterrament de la via del ferrocarril (ja proposat a les eleccions del 1987 i reivindicat en diverses ocasions) que podia donar pas a un nou mitjà de superfície entre els pobles de la comarca, menys agressiu i més permeable, que també podia ser el tramvia. Aquestes propostes van ser rebutjades, però és que, a més, eren motiu de burla per qui ara les presenten, és evident que, per alguns, les idees només són bones segons qui les té.