Al Ple Municipal de maig el govern va aprovar el “Pla de Mobilitat del Comerç” com annex al Pla de Mobilitat Urbana de Mataró. Un document ben presentat que defineix els eixos comercials de la ciutat i que proposa accions per a la seva adequació a aquest concepte.
Convergència i Unió no va donar-hi suport perquè creu que entra en contradicció amb la xarxa bàsica definida pel Pla de Mobilitat de Mataró i no resolt carrers tant importants com Sant Benet o el Camí Ral. Perquè alguns eixos estan desfasats en el temps, doncs fa mesos que s’hi ha realitzat obres que no es contemplen en la definició portada a aprovació, com per exemple el Camí Ral entre Ronda i carrer d’Iluro. Perquè considera les vies de connexió amb Mataró Parc eixos comercials i no té en compte el Port de Mataró, que en el seu Pla estratègic defineix la seva vocació d’integració a la trama urbana de la ciutat.
El document, que s’ha tractat durant un any amb els agents sectorials implicats no s’ha n’hi explicat en els Consells Territorials, tractant-se de propostes que afecten el territori de manera clara. No s’hi fa cap referència a reivindicacions com la de convertir la ronda O’Donnell en un bulevard, que l’AV de Peramàs-Esmandies porta anys defensant, per citar-ne una.
Finalment, CiU no pot donar el seu recolzament a un document que no compromet a ningú, que no preveu cap calendari d’aplicació, ni cap compromís pressupostari. Un document que el govern presenta als grups sense opció a la seva participació, amb suficient temps per una bona lectura però sense cap voluntat de debatre altres propostes que no siguin les del govern.
Des d’aquest mes de maig, el nostre Ajuntament té un document més a la prestatgeria, un document que ha costat molts diners i que no sabem exactament que en farem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada