17/10/08

ALFRED, GRACIES PER TOT

Ahir vaig tenir l’honor de ser de les poques persones de fora de Montgat que van assistir al sopar en homenatge a l’Alfred Matamala. També hi havia el secretari general adjunt de CDC, Felip Puig, que a la tarda havia estat a Mataró en una trobada amb el GIMM, en el marc d’una jornada de contacte amb entitats i empreses del Maresme.

Va ser un sopar d’amics. Una cinquantena de persones al voltant d’una mateixa taula vam compartir l’àpat amb l’Alfred i la seva esposa i jo vaig tenir la sort de seure al costat de l’Antoni German, el jove que ha entrat al Consistori en substitució de l’homenatja’t. L’Antoni em va explicar el seu primer Ple, un augment del 37% en l’IBI per fer front a les despeses de l’ajuntament. A més, em va explicar que l’actual govern (PSC-ICV-ERC) es va triplicar el sou només entrar. Vaig adonar-me que sempre n’hi ha de pitjors.

Al final del sopar, en Felip va fer un parlament d’amic, cap referència a la política i totes a la persona que ha dedicat més de vint anys al seu poble com a regidor, dos d’aquets com alcalde. Va haver de tallar el discurs perquè l’emoció cada vegada era més evident a la cara de l’Alfred i també a la dels altres. Tot i que mai he amagat les meves preferències per en Felip i el seu discurs sobiranista, ahir vaig descobrir una persona diferent i que em va agradar encara més .

L’Alfred Matamala ha deixat la política activa, però no podem prescindir d’ell, la seva gran humanitat i els coneixements i experiència adquirits durant aquests anys no es poden desaprofitar. Seguirà essent un referent per a la comarca i per la gent de CDC.

Alfred, moltes gràcies per tot el que has fet, pel que faràs i, sobretot, gràcies i felicitats per ser com ets.