17/1/08

LA PARADA

Quan en Josep m’ho explicava, no ho vaig entendre prou bé, per això vaig decidir anar-ho a veure. Sembla que és una parada improvisada, si és així, és una lliçó dels veïns a l’administració, perquè és de suposar que han estat els veïns els que espontàniament han muntat la parada que no hi havia.

Al carrer Sòcrates, tocant a la cantonada amb la carretera de Cirera, comença una de les línies interurbanes a Barcelona per carretera. El terra està pintat, però no hi ha cap tipus de marquesina ni cap banc per esperar l’autocar. Aquesta és l’explicació que hem trobat en Josep i jo per un racó tant ben organitzat. Està clar que també ho podrien haver fet una colla de nois i noies per tenir un punt de reunió, o gent més gran per anar a fer-la petar, però llavors, de que li vindria el nom de “La Parada”?

3 comentaris:

Izan ha dit...

Quim aquesta parada fa molts anys que hi és. És una herència d'una tradició que es feia molt a Cirera fa anyets, tot seguint les tardes als pobles, sortir al carrer i asseure's hores i hores per fer-la petar.
Els cotxes, els pocs espais públics, el creixement de les zones colindans, i la gent jove van anar deixant aquesta pràctica. Malgrat això algun matí, quan fa solet, i a l'estiu es pot veure.
La gent de la parada, a més del que exposes, són un rampell d'allò.
Felicitats per les fotos.

Quim Fernàndez ha dit...

Gràcies Jordi, he de reconèixer la meva ignorància. Havia vist cabanes fetes i amagatalls fets per colles de vailets. Jo mateix n’havia construït amb amics al pla d’en Boet, el meu barri, quan no hi havia els edificis actuals, però mai havia vist racons com aquest. En tot cas, crec que segueix essent un exemple d’iniciativa.

Izan ha dit...

Oi tant estic amb tu, de totes maneres no deixa de ser curiós, jeje, a més, pel que tinc entès si vas i seus a xerrar, aquesta gent són bons conversadors.

Salut

Jordi