Fotos Capgròs
Ens van acusar de “mala fe” per denunciar que s’obligava als agents de la policia local a complir la ràtio de retirar un cotxe per hora.
Tot i que vam ser els primers en denunciar-ho, s’ha demostrat que la pràctica d’obligar a un mínim de retirades no és una exclusiva de Mataró. A la capital catalana, on governen els mateixos, passa tres quartes parts del mateix. La diferència és que a Mataró ha estat el Sindicat de Policies qui ha fet la denuncia i a Barcelona ha estat el sindicat dels treballadors de l’empresa concessionària. L’altra diferència és que aquí no ha fet falta contractar detectius, l’informe del Cap ha estat suficient, però l’objectiu és exactament el mateix.
Per desgracia, l’actuació de la grua és indispensable, però els criteris no haurien de ser ni de productivitat ni de rendibilitat i tampoc recaptatoris.
Fa pocs mesos, l’empresa municipal GINTRA va haver de fer front al cost dels problemes de l’antiga concessionària amb els treballadors. Amb l’excusa “d’aconseguir la pau social” o per la por a que es destapés la incompetència en la gestió, es va donar tot el que demanaven als treballadors, tan si eren acomiadats com si els contractava la nova empresa. Ara, per fer front als costos d’explotació d’un nou dipòsit i a l’increment de personal, cal retirar una quantitat mínima de vehicles al dia. Per altra banda, cada vehicle, a més de pagar la taxa de grua, que el 2009 ha augment un 30% (de 90 a 120 euros), paga una multa, que vol dir ingressos nets per a l’ajuntament.
Demagògia? Mala fe? En lloc de fer oposició de l’oposició, perquè no proven de reduir i abaratir l’estructura del Servei i potser no caldrà retirar tants cotxes, sinó que amb els estrictament necessaris per garantir la circulació serà suficient.
Tot i que vam ser els primers en denunciar-ho, s’ha demostrat que la pràctica d’obligar a un mínim de retirades no és una exclusiva de Mataró. A la capital catalana, on governen els mateixos, passa tres quartes parts del mateix. La diferència és que a Mataró ha estat el Sindicat de Policies qui ha fet la denuncia i a Barcelona ha estat el sindicat dels treballadors de l’empresa concessionària. L’altra diferència és que aquí no ha fet falta contractar detectius, l’informe del Cap ha estat suficient, però l’objectiu és exactament el mateix.
Per desgracia, l’actuació de la grua és indispensable, però els criteris no haurien de ser ni de productivitat ni de rendibilitat i tampoc recaptatoris.
Fa pocs mesos, l’empresa municipal GINTRA va haver de fer front al cost dels problemes de l’antiga concessionària amb els treballadors. Amb l’excusa “d’aconseguir la pau social” o per la por a que es destapés la incompetència en la gestió, es va donar tot el que demanaven als treballadors, tan si eren acomiadats com si els contractava la nova empresa. Ara, per fer front als costos d’explotació d’un nou dipòsit i a l’increment de personal, cal retirar una quantitat mínima de vehicles al dia. Per altra banda, cada vehicle, a més de pagar la taxa de grua, que el 2009 ha augment un 30% (de 90 a 120 euros), paga una multa, que vol dir ingressos nets per a l’ajuntament.
Demagògia? Mala fe? En lloc de fer oposició de l’oposició, perquè no proven de reduir i abaratir l’estructura del Servei i potser no caldrà retirar tants cotxes, sinó que amb els estrictament necessaris per garantir la circulació serà suficient.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada