18/6/24

Busos per la ciutat

 

Fa pocs dies, tot dinant, em van comentar l'article d’un regidor, del qual no recordaven el nom, defensant l’existència a Mataró d’una estació d’autobusos. L’autor era el regidor Xavier Font, de Junts. La meva pregunta va ser: proposa algun lloc? No, no en proposa cap. Em va respondre l’interlocutor.

Dies després, en un comentari per whatsapp, m’envien l’enllaç a un article d’en Ramon Bassas, exregidor del PSC, que entre altres responsabilitats, si no recordo malament, va tenir la de mobilitat. En Ramon responia l’article del regidor de Junts.

Confesso que no havia llegit cap dels dos articles anteriorment, però la curiositat em va vèncer i els vaig recuperar.

Una cosa tinc clara: per fer política no n’hi ha prou de tenir bons coneixements tècnics. Les administracions, i l’Ajuntament de Mataró no és una excepció, tenen bons professionals amb els coneixements adequats per a cada àrea.

Per fer política, especialment la local, cal conèixer bé el territori, en aquest cas, la ciutat, i també conèixer l’històric, sobretot el del teu partit. Clar que Junts sembla haver posat el comptaquilòmetres a zero, oblidant-se que abans va existir Convergència I Unió, que, a més, va ser durant sis anys al govern municipal.

Mentre ningú demostri, sobre el terreny, que un altre model és millor per a Mataró, jo defensaré l’actual. Què no vol dir que no s’hagi de revisar, sobretot pel que fa al seu recorregut urbà. Com passa ara amb els autobusos que han de circular pel Torrent o les dificultats per girar a les rotondes després d’aplicació del carril-bici. Les dimensions dels vehicles actuals i l’increment de la freqüència s’han convertit en un problema i cal trobar una solució.

Només una situació milloraria el model que ara tenim. Passar la línia del ferrocarril soterrada per l’interior amb una estació central al Parc Central i, a la superfície, llavors sí, una estació d’autobusos. Però, primer cal traslladar el tren (l’any 1987 CiU ja en parlava), després modificar la xarxa del Mataró Bus i, finalment, estar disposats a perdre l’espai firal del Nou Parc. Cosa que només podria ser si Mataró disposes d’un pavelló firal com fa anys que hauria de tenir. Mentre tot això no passi, i serà difícil que alguns ho puguem veure, el millor model és l’actual, en què els autobusos pentinen la ciutat recollint els passatgers en llocs estratègics repartits per la ciutat.